Tematický den - obrana spotřebitele
10.12.2012 14:47
V pátek proběhl tematický den na téma Obrana spotřebitele ve spolupráci s poradenou pro spotřebitele.
Studenti měli nejprve za úkol připravit si situace a navrhnout řešení. Následovala přednáška, po které měli studenti upravit návrhy řešení podle nových informací, které se dozvěděli od pana Černého na přednášce.
Přednáška obsahovala tato témata:
- nákup v kamenném obchodě - nebezpečí skrytých vad, návody v češtině, doklady o koupi, co dělat při reklamaci do 6 měsíců a po 6 měsících, co musí obsahovat reklamační protokol a kdy máme nárok na vrácení peněz, jak postupovat, když dostanete pod stromečkem nevhodný dárek, jak je to s "módní obuví", rozdíl mezi životností a zárukou
- nebezpečí předváděcích akcí pro seniory - odstoupení od smlouvy
- nákup přes internet - kdy můžeme vrátit zboží bez udávní důvodu, jak postupovat, když obdržíte poškozený výrobek či poškozená krabice, kde které poškození reklamovat
- nákup v zahraničí - obchodní podmínky dané země či prodejce, nereálné nízké ceny - nebezpečí zneužití kontaktů