Projekty

Škola je zapojena v několika projektech zaměřených na odbornou přípravu žáků/studentů a na zvyšování kompetencí pedagogických pracovníků včetně vedení školy. Škola velmi intenzivně vyhledává další příležitosti k získávání finančních prostředků na zajištění nejmodernějšího technického vybavení školy a na zvyšování odborných i všeobecných kompetencí pedagogických pracovníků školy.

Nautilus

Projekt nabízí žákům základních a středních škol a jejich učitelům připravený systém kurzů a přípravných materiálů pro žáky a metodických materiálů pro pedagogy, které směřují k rozvoji dovednosti učit se (kompetence k učení). Dovednost žáka učit se patří k nejdůležitějším faktorům, které ovlivňují jeho úspěšnost ve škole. Nezvládnutí studijních dovedností žáka demotivuje ve vztahu ke škole i učení celkově. Přesto mnoha žákům často chybějí i základní dovednosti, které jim efektivní učení umožní. Projekt proto nabízí propracovaný systém, v němž  mohou žáci svou kompetenci k učení systematicky rozvíjet. Jednotlivé aktivity jsou přizpůsobeny věkovým kategoriím, pro které jsou určeny (2. stupeň základní školy a střední škola). Práci s výukovými materiály mají učitelům usnadnit pro ně připravené vzdělávací aktivity a metodické materiály zaměřené na efektivní využití jednotlivých výstupů ve výuce.

Leonardo da Vinci

Mezinárodní program Leonardo da Vinci je zaměřen na poskytování odborné přípravy žákům/studentům na jiné než vysokoškolské úrovni. Realizátorem programu je Národní agentura pro evropské vzdělávací programy (NAEP) a jako součást Domu zahraničních služeb koordinuje vzdělávací programy mezinárodní spolupráce. Škola využívá část programu, která umožňuje žákům/studentům realizovat zahraniční pracovní stáž po dobu 2-4 týdnů. Ve školním roce 2010/2011 byly realizovány 2 zahraniční stáže v Itálii a ve Španělsku. Ve školním roce 2011/2012 proběhne poslední zahraniční stáž na Krétě. Škola bude v tomto projektu pokračovat i v dalších letech. Fotografie z mobility najdete v sekci "Fotogalerie".

Cizí jazyky interaktivně v podmínkách Společného evropského referenčního rámce pro jazyky z OP VK

Realizátorem projektu je Masarykova obchodní akademie v Jičíně ve spolupráci s 26 partnerskými středními školami z České republiky. Bylo vytvořeno odborné partnerství - síť škol zapojených při vytváření a sdílení výukových prezentací. V rámci projektu probíhají regionální školení a semináře tvůrců prezentací a členů odborných předmětových komisí. V období od března 2010 do února 2013 vytvoří 106 učitelů - tvůrců zúčastněných škol více než 3 000 interaktivních výukových materiálů pro anglický, německý, ruský, francouzský, španělský a latinský jazyk. Výukové prezentace jsou volně dostupné ke stažení na stránkách www.jazykyinteraktivne.cz.

 

Moderní škola

V dubnu 2012 jsme zahájili projekt Moderní škola, na který získáme finance z ESF a státního rozpočtu z operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v oblasti podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách.

Cílem projektu je zkvalitnění výuky a modernizace ICT vybavení školy. V oblasti výuky se jedná především o zvýšení využití digitálních technologií ve všeobecně-vzdělávacích i odborných předmětech. Zařazení metod a forem výuky, které využívají digitální technologie, zvyšuje názornost, dynamiku výuky a interakci učitele a žáků. Tím dochází ke zvýšení motivace žáků a tudíž i jejich studijních výsledků. Zvýšení využívání technologií je přímo závislé na jednotlivých vyučujících, proto se zaměříme také na vzdělávání pedagogických pracovníků. V oblasti cizích jazyků by se například jednalo o jazykové kurzy v zahraničí, které by vedli k zlepšení jazykových kompetencí pedagogů cizích jazyků a následně tedy ke zkvalitnění metod výuky cizích jazyků.

Díky projektu do školy pořídíme mobilní IT učebnu, dále pak server a další techniku do učeben. Povinnými výstupy této klíčové aktivity jsou digitální učební materiály, tzv. DUMy, které bude tvořit učitelé. Celkem bude vytvořeno 9 sad po 20 DUMech.

Ředitel 2012

Projekt "Rozvoj kompetencí řídících pracovníků škol a školských zařízení Královéhradeckého kraje - Model profesního vzdělávání" (zkráceně "Ředitel 2012") je realizován Královéhradeckým krajem. Hlavní aktivity projektu jsou uskutečňovány prostřednictvím partnera projektu - Školského zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků Královéhradeckého kraje. Teoretická část probíhající zejména v prostorách partnera je doplněna aktivitami v rámci praktického výcviku, tuzemských stáží a zahraniční stáže, která bude organizována v závěru celého projektu.

 

Studenti čtou a píší noviny

Cílem projektu je naučit studenty středních škol pracovat s denním tiskem. Ve vybraných hodinách budou studenti poučeni o využití informací v denících obsažených. Především však poskytneme studentům prostor pro vyjádření vlastních myšlenek a názorů na stránkách největšího českého deníku. V podzimním kole od nás obdržíte tři témata zvolená redakcí, na která budou studenti moci psát své příspěvky. Ti nejlepší budou poté otištěni v deníku MF Dnes.

Filmové projekce - spolupráce s artkinem Centrál v Hradci Králové

Škola využívá výhodných nabídek filmových projekcí pro žáky/studenty v dopoledních hodinách. Realizátorem projektu je artkino Centrál v Hradci Králové.

Centra podpory inkluzivního vzdělávání

Škola se pro školní rok 2011/2012 zapojuje do projektu MŠMT Centra podpory inkluzivního vzdělávání (CPIV). Projekt Centra podpory inkluzivního vzdělávání (CPIV) je národním projektem MŠMT a jeho realizátorem je Národní ústav pro vzdělávání, divize Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR. Projekt se zaměřuje na ověření a nastavení podmínek inkluzivního vzdělávání, zejména na základních školách v ČR. V 9 vybraných lokalitách v ČR byla zřízena Centra podpory inkluzivního vzdělávání, která svými službami pokrývají všechny kraje.

Multioborový tým složený z těchto odborníků: speciální pedagog, pedagog-didaktik, psycholog, sociální pracovník, manažer pro projekty a kulturní antropolog, pomáhá učitelům a ostatním pedagogickým pracovníkům hledat optimální cesty, jak poskytnout podporu a pomoc žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Prostřednictvím zmapování aktuálního stavu inkluze ve školách jsou vytvářeny a naplňovány plány dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, je poskytována metodická pomoc a poradenství v oblasti speciální pedagogiky, psychologie, didaktiky a sociální práce, je poskytována metodická podpora v projektové oblasti a jsou uskutečňována společná setkání spolupracujících škol. Jedním z výstupů projektu je tvorba Školního podpůrného programu, na kterém spolupracují pracovníci CPIV s pedagogickými pracovníky škol.

Více o projektu na https://www.cpiv.cz

 

 

Respekt nebolí

Díky projektu Respekt nebolí máme k dispozici výukové materiály do občanské nauky (nově základů společenských věd), které byly vytvořeny na základě desítek krátkých autorských příběhů, které nahlížejí na téma lidských práv z různých pohledů. Příběhy jsou zpracované rozmanitými a pro studenty atraktivními způsoby (komiks, animace, hrané video, text, apod.) a ve spolupráci s lektorkou a metodičkou Ninou Rutovou z nich jsou vytvořeny lekce na různá témata vážící se k otázkám lidských práv (právo na životní prostředí, zdraví, apod.). Součástí projektu i žákovský projekt. Žáci 1. ročníku vymyslí a sepíší projekt/akci, která se týká tématu lidských práv. Na projekt mohou získat až 12 500 Kč. V květnu projekt také sami zrealizují.